RfD gjenopptar ordinær avfallshenting i Hakavik
Etter over et halvt år med avfallsinnsamling på et fellespunkt, får beboerne i Hakavik igjen hentet avfallet sitt hjemme.
Siden november i fjor har innbyggerne i Hakavik levert avfall til et fellespunkt ved bilcrossbanen. Grunnen er at den midlertidige veien ikke har vært kjørbar for de store og tunge renovasjonsbilene som benyttes i dag.
Bestilt mindre renovasjonsbiler
I forbindelse med at Renovasjonsselskapet for Drammensregionen (RfD) skal overta avfallshenting i egenregi fra oktober, er det bestilt et større utvalg biler enn det underleverandøren NordRen i dag benytter, herunder også noen mindre renovasjonsbiler.
Glade på innbyggernes vegne
RfD har fått bekreftet fra Statens vegvesen at de får tillatelse til å kjøre på den midlertidige veien med de nye bilene. Det betyr at RfD vil kunne gjenoppta ordinær avfallshenting hjemme hos husstandene som ble rammet av raset. Beboerne der har levd med en midlertidig løsning i lang tid etter at de mistet veien, og RfD er glade for å bidra til mer normalitet.
Høyt prioritert
RfD skal etter planen starte opp avfallshenting i egenregi 1. oktober, men de vil prioritere Hakavik straks de aktuelle bilene er leveringsklare. De håper å kunne starte opp denne tjenesten senest 15. august. Beboerne det gjelder, vil få informasjon direkte på sms.
Les mer om den midlertidige avfallshentingen i Hakavik.