Måk frem avfallsbeholderne!

Dette er vår oppfordringen om du vil få hentet avfallet ditt. Store mengder snø gjør det vanskelig å tømme avfallet, så hvis beholderne dine har snødd inne risikerer du at avfallet ikke blir hentet. Renovatørene gjør sitt aller beste for at alle skal få tømt avfallet sitt, men snø og is kan gjøre det vanskelig. Husk derfor å måke og strø foran beholderne og børste av snøen som ligger på lokket.

2. januar 2017: Juletreet leverer du gratis på gjenvinningsstasjonen

Ifølge norske tradisjoner skal juletreet høstes i disse dager. Mange rydder ut jula trettende dag jul, mens noen holder på siste frist 13. januar. Men hva gjør du for å bli kvitt juletree

Juletreet leverer du det gratis på en av de syv gjenvinningsstasjonene til Renovasjonsselskapet for Drammensregionen IKS (RfD). Ifølge Marianne Holen, kommunikasjonssjef i RfD, blir juletrærne kompostert sammen med annet hageavfall, og blir til næringsrik kompost.

- Uansett når du høster juletreet, så kan det leveres gratis på en av våre gjenvinningsstasjoner. Innleveringen er gratis, det vil si at innlevering og gjenvinning allerede er betalt for over renovasjonsgebyret. De fleste vil gjerne ha juletreet ut av huset over nyttår. Vi oppfordrer til å få det ut av hagen og levert til oss også, da er trærne råvarer som blir til ny kompost, forteller Marianne Holen.

www.rfd.no finner du åpningstider og mer informasjon om gjenvinningsstasjonene til RfD.

For mer informasjon, kontakt RfD:
Marianne Holen, kommunikasjonssjef, telefon 48126962, epost: marianne.holen@rfd.no