Sigdal: Mottatt faktura fra RfD?

1. juli overtok Renovasjonsselskapet for Drammensregionen (RfD) renovasjonsordningen i Sigdal. Det innebærer at det nå er RfD som henter avfallet ditt.

Tidligere har kostnaden for renovasjon vært inkludert på fakturaen for kommunale avgifter som du har fått fra Sigdal kommune. Nå som vi har overtatt ansvaret for renovasjonsordningen vil du motta separat faktura for renovasjonsgebyr fra RfD to ganger i året. 

Fakturainformasjon for deg som bor i Sigdal:

RfDs renovasjonstjeneste er etter selvkostprinsippet og har ulike gebyrkategorier for renovasjon. Det vanligste gebyret i 2021 er et standardgebyr på 3 645 kroner. Samarbeider du med andre er gebyret på 2 915 kr. Dette er likt for alle kommunene i RfDs område. Fakturaen for andre halvår 2021 er sendt og har forfall i desember, og for de de fleste vil den være på 1 823 kroner. Gebyret er inkludert mva. 

Fakturainformasjon for deg som eier hytte i Sigdal: 

RfDs renovasjonstjeneste er etter selvkostprinsippet og har ulike gebyrkategorier for hytterenovasjon. Det vanligste gebyret i 2021 er 1 896 kroner, som er omtrent halvparten av et standardgebyr. Fakturaen for andre halvår 2021 er sendt og har forfall i desember, og for de de fleste vil den være på 948 kroner. Gebyret er inkludert mva. 

Ta gjerne kontakt med oss

Har du spørsmål om faktura, kan du ta kontakt med vår kundeservice på e-post post@rfd.no eller på telefon 32 04 97 00.